У Цин: Крайбрежие

 
 
Дългоочакваният океан най-накрая изскача пред очите ни, но още е далеч от нас, трябва да минем през една гора. В гората е красиво, има дървета, потоци и тръстика. Дан Я иска да се снима сред тръстиката, иска да направя снимката така все едно „внезапно е обърнала глава и се е засмяла сред тръстиката“. Казвам й, че с техническата част няма да има проблеми, но сигурна ли е, че така ухилена няма да изглежда нелепо? Тя се нацупва, няма да се снимам, няма да се снимам. Викам, дай да я направим, нямах това предвид. А тя, а какво имаше предвид? Викам, притеснявам се за светлината, светлината е проблем. Тя още се сърди, не, не искам. След това продължаваме към морето. Приятелят на Дан Я А Хай казва, момент, У Цин, и аз искам да се снимам в тръстиката. Викам, искаш снимка? А Хай пита, не може ли? Викам, може. И така заснимам „нелепата усмивка на А Хай сред тръстиката“. Дан Я се разсърди още повече, изкарва си го на А Хай, започна разправия. Мисля си, че съм пряко отговорен за това, което се случва, извинявам се на Дан Я, но Дан Я ми казва, че това вече не е моя работа, а си е между тях двамата. Кавгата става все по-сериозна, накрая двамата се обръщат и тръгват в противоположни посоки. Представа си нямам какво да направя. Помислям малко и тръгвам първо да догоня А Хай, казвам, А Хай, много се извинявам, наистина, аз съм виновен за всичко. А Хай отговаря, не си виновен за нищо, усмивката й наистина е абсолютно нелепа. Казвам, все пак иди да говориш с нея, не е станало кой знае какво. А Хай не ми обръща внимание. Обръщам се и затичвам да догоня Дан Я, оставам без дъх, но я настигам, казвам, Дан Я, много се извинявам, наистина. Дан Я отговаря, казах ти вече, не е твоя работа. Викам, как да не е моя работа. Тримата дойдохме до морето да си изкараме добре, а виж какво стана, и всичко заради мен, как да не е моя работа? Дан Я не ме чува, продължава да върви към морето. Викам, би ли спряла за малко да ме изслушаш, изморих се от толкова търчене. За какво крачиш толкова бързо, да не си тръгнала да се хвърляш в морето? Дан Я извръща глава към мен, веднага осъзнавам, че пак оплесках работите. Викам, съжалявам, съжалявам, много ясно, че няма да се хвърлиш, понеже ако искаше да се хвърлиш, щеше да го направиш още докато бяхме там до езерото, нали така? Викам, като позираше в тръстиката, всъщност беше много красива, понеже тръстиката по принцип е грозно растение, така красотата ти изпъква още повече, ако беше застанала сред цъфнали праскови, нямаше да се получи същият ефект, понеже прасковите са много красиви. А най-добре ще бъде, ако застанеш сред гора от кактуси. А пък А Хай, той където и да застане, усмивката му е все така нелепа, ако ще и сред кравешки изпражнения, разбира се, ако трябва да направя сравнение, аз съм още по-зле, тъй че без значение… Още преди да се доизкажа, Дан Я започва да плаче, след което се втурва като побъркана към морето, изглежда сякаш наистина иска да се хвърли. А Хай я вижда и веднага и той като побъркан се втурва да я настигне.

В това време слънцето залязваше, небето беше красиво заради залеза. Гледах как двама влюбени тичат, единият гони, другият бяга, на фона на ширналото се на хоризонта море, прегърнаха се, пребориха се, накрая си зашепнаха (тъй като бях далече, не видях дали се целунаха).

След като проявих снимката на А Хай, видях, че в действителност е имало проблем със светлината, бях снимал срещу слънцето, затворът ми се беше стеснил, дори да бях ползвал бавна или допълнителна светкавица, пак нямаше как да постигна задоволителен резултат. Не дадох снимката на А Хай, и те забравиха за нея.
 
 
от сборника „Един ден“
превод от китайски: Стефан Русинов

Вашият коментар

Filed under У Цин

Вашият коментар

