У Цин: Улица „Южно щастие“

 
 
Според един навярно погрешен запис в дневника от детските ми години през хиляда деветстотин осемдесет и шеста година от новата ера улица „Южно щастие“ претърпя голяма промяна, която я превърна в най-разцъфтяващата улица на Чумън , при това продължава да е такава и до днес. По улица „Южно щастие“ едни след други се заиздигаха търговският център „Южно щастие“, търговският център „Чумън“, универмагът „Чумън“, клон на Селско-стопанска банка и други сгради, които навремето възприемахме едва ли не като небостъргачи, а всъщност те бяха едва пет или шест-етажни. Веднъж на Националния празник, тоест на рождения ми ден, сутринта майка ми и баща ми изненадани откриха, че не съм опаковал подаръците, за които ме бяха помолили, а съм изчезнал безследно и целия ден останах в неизвестност. Жалкото е, че в дневника ми не пише къде съм ходил този ден.
 
В дневника ми възможно най-детайлно е описан сладоледения салон на ъгъла на улица „Южно щастие“ и булевард „Южен“. Използвал съм „извънземно вкусно“, за да опиша първото си вкусване на сладолед, един колега на баща ми ми каза, само веднъж ме наречи татко и ще ти купя цяла мелба, без изобщо да се замислям, задоволих желанието му да бъде татко. Не след дълго видях, че този чичко и продавачката в сладоледения салон са станали любовници, оттогава той може до насита да опитва от сладоледа в магазина и устните на леличката продавачка.
 
 
от сборника „Един ден“
превод от китайски: Стефан Русинов

Вашият коментар

Filed under У Цин

Вашият коментар

