Ли: Живот на първия етаж (2)

 
 
биологичен часовник
 
излизам от банята
и вече е четири часът
лежа на леглото си и пак не мога да заспя
ако трябва да посоча причина за безсънието си
и аз не съм наясно
вероятно някой от зъбците на биологичния ми часовник
се е счупил
в такива моменти много искам
да имам един малък робот или някакъв чип
да го пъхна в мен и да ме оправи
да фиксира времето за заспиване на 11
а събуждането да е точно в 9
 
2004.9.14
 
 
какво се прави ако по време на пътуване се натъкнеш на сърдечни хора
 
ужасно е досадно
те казват
нин нин, искаш ли да вземем лодка?
нин нин, искаш ли да яздим кон?
нин нин, хайде да излезем
няма нужда да сте толкова любезни
вчера
цяла нощ танцуваха
толкова беше шумно
чувах ги дори в съня си
 
2004.8.21
 
 
чашата с цвят на трева
 
тази чаша
е толкова голяма
че може да побере всичката вода на света
така казано
разбира се е малко преувеличено
тя просто е една наистина голяма чаша
много неудобна
но и много полезна
притрябва ли му на човек
тя може да побере всичката вода на света
 
2004.8.18
 
 
на басейн не бива да се ходи неподготвен
 
това е днешното ми заключение
на басейн не бива да се ходи неподготвен
трябва да сте като майките с деца
и като треньорите с ученици
да си носите не само хавлии
но и контактни лещи
(в случай, че сте късогледи)
и така свободно да си плувате на дълбокото в басейна
иначе ще сте като мен
с два чифта очила
за късогледство и за плуване
шляпах сред останалите плуващи
(научих се да плувам миналото лято)
цялата мокра се гмурках
и цялата мокра излизах
 
в този очевидно странен ден
не ме питайте
как успях да закрепя два чифта очила върху една глава
 
2004.7.1
 
 
от електронната стихосбирка „Живот на първия етаж“
превод от китайски: Стефан Русинов

Вашият коментар

Filed under Ли

Вашият коментар

