Ли: Живот на първия етаж (1)

 

живот на първия етаж
 
живях на първия етаж до тринадесетгодишна
след това повече
не съм живяла на толкова нисък етаж
дори когато се преместих тук
се притеснявах много
страхувах се че всичко в стаята
ще се чува вън от минувачите
пък и разните му буболечки които често се появяват
най-вече комари и молци
наистина ми ходят по нервите
удрям но не ги уцелвам
гоня ги но все не ги изгонвам
 
2004.9.14
 
 
среднощен автомобил
 
посред нощ
автомобил издаде звук на влак
това не беше сън
през прозореца навън
съвсем ясно чух
една кола
изсвири продължително
точно като влак
не ме питай защо
и аз много искам да узная
какво се е случило с шофьора
че да накара един автомобил
да издаде звук на влак
 
2004.9.14
 
 
все бъркам
 
искам да изгася лампата
вместо това включвам друга
тъкмо излязла от вратата
забравила съм си ключа
а неща от сорта на
да не сложа сол в манджата
да набирам грешни йероглифи
вече смятам за дребни работи
 
2004.8.28
 
 
да зарежеш разказ
 
много ми е мъчно
тези няколко дни
се занимавах с един разказ
изведнъж обаче спря да ми се пише
в смисъл
съвсем не бях доволна
и въпреки че чувството по време на процеса беше хубаво
каквото трябва да зарежеш
просто трябва да зарежеш
 
2004.9.14
 
 
от електронната стихосбирка „Живот на първия етаж“
превод от китайски: Стефан Русинов

Вашият коментар

Filed under Ли

Вашият коментар

